lördag 7 december 2013

Insnöad eller nåja insandad kanske snarare

I "vanliga" fall brukar jag vara hysterisk med mina jul blommor i synnerhet mina hyacinter, vet inte hur många jag köper, dessutom måste jag göra uträkningar (Nobelpriset nästa) så de slår ut lagom till julafton, men som flera har påpekat är inte hyacinter optimalt med en nyfödd, då de luktar skarpt. Så då har jag i år istället efter mycket möda att hitta snöat in på  amaryllisar men eftersom jag har såndär gravid täppa så känner jag bara extremt starka dofter som doftljus eller matos och vet därför inte om även amaryllis är starkt och inte bör vara nära nyfödda. Vet ni?


Inga kommentarer: