Sen gjorde vi det.. Bakade lussekatter för första gången. Maken som har betydligt bättre tålamod och bättre känsla i köket stod för degen och jag rullade. Tro det eller ej men de blev verkligen super goda, riktigt saftiga. Det är svårt att dosera saffranet här nere inte alls samma som hemma men vi lyckades med lite hjälp av Nelda. Dessutom hittade jag "riktig" jäst i frysen, här nere finns bara torrjäst vilket inte ger riktigt samma resultat.
Så adventsfikade vi, tände första ljuset och datumljuset jag åt 6 lussebullar, maken och Iggy delade på 1, de är inte lika förtjusta som jag..
Efter firandet fick maken dessutom upp en stjärna, 4 to go ( kan nog tyvärr glömma det men en till har jag blivit lovad iallafall.) Och vet ni, min fixarlista har kraftigt reducerats, så himla skönt att beta av, då njuter jag som mest.
Idag är det inte bara första advent utan även 1 dec och en kille som heter Eddie Z fyller år, 10 för att vara exakt. Han befinner sig tyvärr på annan ort så något firande har det inte blivit men Iggy har sjungit för honom hela dagen, så fort man tänder ett ljus är han där, sjunger, ja leva eller happy birthday Eddie och så blåser han.
Trevlig första advent vänner!





Inga kommentarer:
Skicka en kommentar