lördag 30 november 2013

Advent i vårt hus

Nu så mina vänner, nu börjar det äntligen likna något. Efter en fantastisk frukost hos vänner som bor på stranden, lunch med farbror Erik, började det äntligen skymma tillräckligt för att framkalla lite julkänsla så jag blev pysselsugen.
Det mesta av mitt dekorerande innan tomtarna ska fram är klart, makens del som är att hänga upp stjärnor i alla fönster är inte så väldigt klart. Han stötte på patrull när han insåg hur breda de var och därför liksom lutar sig mot fönstret på ett otroligt fult sätt, vi har varken fönsternicher eller fönsterbrädor tyvärr, men han är så klurig han den där så jag är säker på att han snart kommer på nåt för att lösa problemet. 
Hyacinter passar vi på att ha nu innan Mini kommer, de har ju en tendens att lukta lite väl starkt. Det blev väldigt många enar men det finns inte så mycket att välja på om man vill ha riktiga växter och en amaryllis har jag lyckat hitta men det kommer nog fler så småningom.
Nu eldar vi så mycket ljus att jag blev alldeles hormonsvettig och var tvungen att sätta på acn, mycket miljövänligt och ekonomiskt, jaja en liten stund tills jag kan sitta still i soffan. Måste passa på att ladda på julstämmningskontot när det äntligen är mörkt ute.





1 kommentar:

Amani sa...

Fint du har fixat! Ha en mysig första advent!!
Kram kram