Att jag är ett stort fan av boots och stickade tröjor är ju ingen nyhet direkt, att jag bor i fel land är inte heller någon nyhet med tanke på det. Men nu mina vänner börjar vädret närma sig sitt kallaste, ja så kallt det nu blir här och då kan man faktiskt ha tex boots, shorts och stickad tröja eller boots, jeans och t-shirt, eller klänning, boots och stor sjal, ni fattar. Jag är väldigt sugen på ett par nya utan klack som jag kan ha i parken eller gå till klubben i(alltså inte nattklubb, utan restaurangen i området där vi bor) eller när vi åker på utflykt.
Dessa två från Anine Bing är de jag funderar på. De översta är snyggast va? och mest praktiska med tanke på det jag tänkt använda dem till eller hur? Kan se dem med tillsammans med slitna jeansshorts eller en blommig klänning… Hmm låter som jag övertalat mig själv redan va, får fundera lite till eller kanske önska i julklapp..
Så har jag blivit besatt av att hitta en kitchig kamel att hänga i granen, gärna med tomteluva men det funkar även utan. Kamel är ju lite av en symbol för området vi bor i, de varnar inte för älgar eller råddjur på vägarna utan för kameler. Tänkte att det kunde vara mysigt att hänga några i granen som alltid påminner om vart vi bor eller har bott (om vi någonting skulle flytta hem). Sån grej som alltid hänger i granen som barnen när de blir äldre kommer komma ihåg från sin barndom, ni fattar. Tänkte att om jag nu kan hitta några inviga dem i år här nere och sedan ta med dem hem till Sverige nästa år. Letade som en tok igår, man kan ju tycka att det borde finnas här om nånstans men icke. Någon som sett, här nere eller i Swe? Åkte inte Jesus mor på en kamel när han föddes? eller det va kanske en åsna förresten? De vise männen, hade väl kameler iallafall eller har jag fått det om bakfoten? Känns som det finns kameler med i Jesus födelseberättelse och därmed tillhör julen, kanske ska läsa på lite som ni märker.. Ska göra det jag lovar men så länge kan ni väl hålla ögonen öppna, har en känsla av att jag inte kommer kunna släppa detta även om jag ska behöva sy dem själv (vilket inte vore så lyckat).





Inga kommentarer:
Skicka en kommentar