tisdag 26 november 2013

Craving

Jag har inget direkt sug efter något den här graviditeten mer än grus, sand, småsten och sånt vanligt ni vet och ja lite schweizernöt. Men nu så här på upploppet har jag blivit besatt av doftljus. (Har aldrig direkt gillat det förut, tyckt att det luktar för skarpt.) Då snackar vi BESATT av att hitta ett med den perfekta doften. Jag älskar Byredo, jag har ännu inte hittat något som kan mätas med det på långa vägar, det jag hade är tyvärr slut men jag har önskat mig av tomten så jag håller tummarna, de finns inte att köpa här nere. Min favorit är Bibliotheque men jag är sugen på att testa Tree house så här i juletid. Vi får väl se vad tomten kommer med.
Under tiden letar jag förbrilt, när det regnande härromdagen kastade jag mig i bilen för då var det ju verkligen ljusväder, köpte ett från Diptyque, väldigt snyggt men det luktar nada när man eldar så det va en besvikelse minst sagt. Så idag när de sista (ok inte riktigt men nästan) julklapparna inhandlades kunde jag inte låta bli att svänga in hos min tvål favorit Joe Malone och lukta på deras ljusutbud. Eftersom i stort sätt allt i min hjärna kretsar kring jul tänkte jag köpa ett med juldoft, för att få lite fart på julstämmningen här i värmen, han i affären rekommenderade ett som jag slog till på, det luktade lovande oeldat så håll tummarna ikväll när det ska invigas. Joe Malone är fantastiskt, bara påsen och lådan man får är ljuvliga, de sprayar tom doft på silkespappret de stoppar ner i påsen, tvålen luktar som en dröm och är väldigt dryg, en klar favorit affär.

Behöver jag nämna att jag även köpte pumlor till granen och pepparkaksformar. Just det hela hjärnan är fylld av jul, måste få till det julmysigt här hemma.

Inga kommentarer: