onsdag 27 november 2013
Hejbaberiba land
Jag va inne på det härromdagen när de stängde dagis för att det kanske skulle börja regna. Nu är det dags igen fast av en annan anledning. På måndag är det nationaldagen, det är helgdag och firas å det grövsta varje år, smyckade bilar, hus, tutande bilar, fyrverkeri det ena större än det andra, de firar mer än norrmännen tom. På måndag alltså den 2a December. Iggy är ledig från dagis både söndag 1de och måndag 2de, en del skolor har även 3de. Maken var först ledig den 2de som ju är helgdagen, men plötsligt tyckte goverment att det ju är bättre att vara ledig söndag så man får en långhelg (antar jag). Alltså ska man plötsligt jobba den 2de som ju är själva dagen, märkligt men men, ni förstår hur lätt det är att planera sin tid när de veckan innan ändrar helgdagar. Hursomhelst, nu är det även så att Dubai står som en av finalisterna till att ha expo 2020 (världsutställningen ni vet), ikväll får vi veta vem som vinner och OM de vinner säger ryktet, märk väl, ryktet alltså, att goverment kommer utlysa ännu mer ledighet. En del dagis och skolor har redan sagt att om de vinner ikväll håller de stängt imorgon, vi har inte hört något, än. Ni förstår ju hur förvirrande allt detta är, kommer vi komma till dagis imorgon och det är låst? Har maken också ledigt? Vi måste alltså hålla koll på nån omröstning ikväll... Jag säger då det, hejbaberiba är bara förnamnet när man är van vid Sveriges ordning och reda..
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar