torsdag 21 november 2013

Sååå gött men samtidigt otur

Att vakna och inte se solen skina är helt obeskrivligt mysigt, det blåser, regnar, ja tom mullrar lite. Faktiskt så mörkt att det går att tända några ljus till frukost, som jag njuter. Lite julkänsla sådär. Vill bara hänga inne kolla film, dricka te och äta gott.
 Det lite mer tråkiga i kråksången är att vi ju faktiskt har inte mindre än två kalas planerade i helgen, då vi naturligtvis tänkt vara ute i det perfekta vädret, som nu då inte är så perfekt ur just den synpunkten.
Jaja, vad är väl en bal på slottet inte värre än att vi kan va inne och som maken sa, det brukar inte regna flera dagar på raken så det kan mycket väl vara fint imorgon igen. Så idag njuuuuter vi av tända ljus, mörker och åska.


Inga kommentarer: