torsdag 21 november 2013

Nu ska ni få höra

Det regnade ungefär 10 minuter sen klarnade det upp, visst det var ingen klarblå himmel direkt, men det torkade upp och solen visade sig lite grann. 
Ungefär samtidigt och när jag befinner mig i mataffären och storhandlar inför helgen, börjar det ringas och skickas meddelanden till höger och vänster. Alla skolor stänger pga ovädret, ovädret som enligt oss skandinaver är en fis i rymden mot vad vi är vana vid. Jag trodde de skämtade men icke bara att betala och åka till dagis och hämta liten. När jag skrattande frågar fröken vad det är frågan om, det regnar ju inte ens längre så säger hon att det kommer mera, ett hemskt oväder kommer dra in kl 4 (dagis stänger 2 så det spelar ju inte så stor roll ändå, dessutom är det torsdag så ALLA skolor slutar tidigare, senast 2 typ). Så fortsätter hon, för 5 år sedan blev det sånt oväder med sådana översvämningar att vi inte kunde hämta våra barn, så nu tar man det säkra före det osäkra, en gång för 5 år sedan, eh ok! Det blir ju inte kaos när alla bara ska släppa allt och kasta sig ut på vägarna för att hämta tidigare för att det KANSKE kommer ett oväder om 4 timmar. Jaja, vi bor i ett hejbaberiba land, man slutar aldrig att förvånas vilket faktiskt är ganska underhållande, iallafall emellanåt.
Nu är det bara två timmar kvar till kl är 4 då får vi se vad som händer, det duggar faktiskt lite igen, kanske kommer det...


1 kommentar:

polman sa...

Jag kan intyga! Pölar pa banan ar vi skulle spela tennis, vad kallar du det om inte kaos!!