Måndagar är min favorit dag, när jag hämtat Iggy och han somnat äter jag lunch sen slår jag mig ner med en kaffe och en rad schweizernöt (det är ranson på den, ska räcka tills mini är här), slår på svtplay och njuter av bron som varit kvällen innan. Tyvärr allt som oftast blir denna stund numer förstörd av en ilsket grön cirkel. Att något mindre än 2cm i diameter kan var så fruktansvärt irriterande. Det buffras och buffras, man kan se max 1 minut sen dyker den upp. Ett timmes långt avsnitt blir 1tim och 40 min, maken vägrar se, stänger av direkt om det buffrar, därför ser jag det dagtid, men mitt tålamod börjar nå sin gräns känner jag. Ni i Sverige kan skatta er lyckliga som bara kan slå på tvn och se en bra serie och om ni skulle råka missa ett avsnitt lätt kan se det med snabbt internet och utan vpn (måste man ha för att kunna manipulera datorn att tro den är i Sverige, så man kan se serier och tv program som de inte har rättigheter att visa utomlands, det gör internet ännu slöare). Ok, vissa dagar funkar det bättre än andra och vi ska va glada att vi överhuvudtaget kan se svensk tv, play funktionerna har utvecklats bara sen jag flyttade utomlands för 5 år sedan, men den där gröna cirkeln alltså.... Förhoppningsvis blir nätet snabbare även här nere snart så det är väl bara att hålla ut.
Men jag vill inte vänta, bron går ju NU och så har ju även Downton abbey börjat igen, det gick inte heller se utan den där nedrans gröna cirkeln, så det stängde jag faktiskt av igår, stod inte ut..
Försvinn ut mitt liv gröna cirkel!!!!
Tur att man inte har värre saker att fundera över.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar