fredag 29 november 2013

Boa

Trodde den berömda fasen hade hoppats över den här gången men icke, den har slagit till med full kraft.
Eftersom vi tydligen har en tendens att få barn kring jul går boandet mest åt till att få det julmysigt men nu märker jag att även annat åker med av bara farten. Maken tog sonen och flydde fältet när han insåg att han inte skulle få sitta still en sekund om han stannade hemma.
Städar och rensar bland Iggys leksaker, garderober, plastlådeskåpet i köket, hänger upp stjärnor och gardiner, laddar ner podcasts till BB, Minis fotobok, lägger fram till BB väskan (kommer inte ihåg vad man behöver), adventspyntar(fattas bara att jag börjar baka också, är sjukt sugen på lussebullar men det kan jag inte baka så det får jag nog trots allt bordlägga), etc etc. 
Jag jobbar liksom besatt på som att there is no tomorrow. Listor fylls med saker som behöver fixas när något stryks tillkommer nytt. Det är liksom som att min hjärna inte tror att något går att lösa när bebisen kommit, ALLT jag menar då ALLT måste vara klart innan. Jag menar vi kommer båda vara hemma med bebisen och skulle det fattas en hyacint, ett värmeljus eller en flaska så kan faktiskt maken åka och fixa det då, men nej det går inte in i den här gravidhjärnan, NU NU NU ska allt lösas. Inte konstigt jag är helt slut på kvällarna men ändå stressad, måste tagga ner lite kanske så hon inte kommer tidigare, vore just snyggt när barnvakten är på resande fot dessutom.

Inga kommentarer: