Maken är ute på galej, gästerna är på pyjamasparty, jag och Iggy har en hemmakväll. Han brukar ju somna vid 7-8 tiden så jag tänkte passa på att beställa en pizza och se en tjejfilm (iallafall försöka hålla mig vaken). Han är lite varm, extremt gnällig, gråter och klänger sig fast som en igel, vilket han ALDRIG gör. Vi sitter i fotöljen och tittar på cars då somnar han nästan, händer heller aldrig. Den hysteriska dyker upp direkt. Oroligt frågar jag om han inte vill ha en flaska innan han somnar och det vill han, pju då är det nog inte så allvarligt. 2 min och en halv flaska senare får vi svaret, han kaskad spyr, jag, fotöljen och vår 200kg matta får oss en ordentlig dusch, själv klarar han sig.
Sen är han som förbytt, pigg, glad, dricker upp resten av flaskan plus en flaska vatten. Undrar om han drack för mycket varmt poolvatten tidigare eller om han är magsjuk. Jag är så dålig på magsjuka (tackolov har jag inte haft det många gånger i mitt liv) hur ofta spyr man? Vill man äta mellan men bör inte?
Nu sover han och det är drygt 2 timmar sedan han kräktes. Pizza suget försvann snabbt, det blev te och mackor istället. Filmen ser jag i sängen, nära sonen om det skulle komma fler spyor.
Det blir aldrig som man tänkt sig när man har barn, en del av charmen även om just spyor inte hör till den, charmen alltså.
Trevlig kväll allesammans!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar