Det börjar dra ihop sig, veckorna går fort och snart är det dags för lilla Mini att titta ut om allt går bra.
Vi börjar så smått förbereda hemmet för den nya familjemedlemmen, man kan väl säga att det inte är exakt som första gången, inte lika in i minsta detalj planerat, fixat och styrt, man har liksom lite annat att tänka på samtidigt. Men vagnen är på plats, köpt en dubbelvagn, Iggy är ju fortfarande liten och använder vagnen mycket. Sängen är på på plats men inte ihop skruvad, har köpt en liten vagga till de första månaderna. Planen är att hon ska överta Iggys spjälsäng men han älskar sin säng så mycket så jag vill inte ta den för honom och ge den till henne direkt, utan under våren börja prata med honom om att han är en stor kille som ska få en stor säng etc ta det stegvis liksom, så han får vänja sig vid sin syster och inte känna sig snuvad på mamma pappa och sängen. Han kanske tar det super bra det vet man ju inte men man har ju hört skräck exempel så bäst att försöka göra det så smidigt det bara går.
Lite kläder har hon naturligtvis fått, en sån där pjäs man hänger i vagnen att titta på och en filt ja det är väl typ det och jag känner mig klar faktiskt, kläderna ska bara tvättas sen så.
Men har ni sett, Mini Rodini som är ett av mina favorit barnklädersmärken har släppt en liten kollektion med påslakan och filtar? Inte mycket men ack så fint. Några saker står redan på Iggys önskelista till nya stora sängen, den här filten i ekologisk bomull kanske ska få komma med på Minis lista..


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar