Jag trodde hon skämtade men icke, det visade sig att sjuksystern (de flesta dagis har en egen) går runt varje morgon och kollar alla barn, så att inga föräldrar lämnar in sjuka barn. Snacka om att misstro föräldrar, eller är det kanske deras erfarenhet som gör att de måste.
Jag blev iallafall skapligt förbannad, för jag skulle aldrig lämna mitt barn sjukt på dagis, dels för att inte smitta andra men framförallt för att ett sjukt barn inte har på dagis att göra och för att om Iggy är sjuk vill jag ha koll på hans tillstånd inte lämna ifrån mig honom. Dock tycker jag inte att lite snor oavsett konsistens räknas som sjukdom, då skulle vissa barn, som Iggy som ofta blir förkylda aldrig kunna gå på dagis ju. Måste vi gå in till sjuksystern på morgonen vid lämning och få snoret godkänt eller hur ska jag veta vilket snor som är ok?
Hursomhelst hämtade jag naturligtvis honom, så fick han följa med och göra ärenden, så där halvkul, hade hellre varit på dagis med polarna men men så blir det ibland. Jag fick naturligtvis bara knappt hälften gjort men det viktigaste iallafall, någon fyller nämligen tonåring imorgon..
Den här kepsen blev det mycket skrik för, han som hatar huvudbonader, vägrade ta av den. Måste varit den tuffa tigern. Han satt tom still för att jag skulle kunna fota.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar