onsdag 30 oktober 2013

När katten är borta...

Maken har varit borta tre kvällar på raken inte så farligt egentligen jag somnar ändå vid nio, men just matning, badning och läggning när man själv börjar bli väldigt trött är lite av en utmaning just nu eftersom han ska bråka om och göra tvärtemot allting just nu dessutom. 
Efter han badat, kände jag att jag var tvungen att duscha av mig grus och fukt efter dagens parklek, han tyckte inte det var en bra idé, gnällde som tusan men vad gör man när man är själv. Öppnade badrumsskåpen, plockade bort farligt och viktiga saker men glömde visst en flaska med body glitter. På de 3 minuterna jag var i duschen förvandlades badrumsmattan och sonen till ett glittrande disco, bara att duscha av ungen igen, problemet är att det där glittret ja det sätter sig verkligen. Tur att de ska fira Diwali (indisk högtid) imorgon på dagis, mycket glitter, paljetter och starka färger, han kommer passa som handen i handsken.



Inga kommentarer: