lördag 11 januari 2014

Suget

Ibland blir jag så svårt sugen på att liksom skärpa upp mig lite, speciellt när man haft en period av mycket soffliv, efter man varit sjuk tex eller som nu när man varit omtumlad, nybliven mamma och halvt invalid. Jag letar som en tok inspiration till vad jag ska ta på mig, städar garderoben och gör garderobsfynd, släpper ut hårknuten, stirrar blint i spegeln och undrar om nån ska få sätta saxen i buret eller om jag ska plocka fram locktången, tom sminkväskan dammas av och så kommer shopping behovet som ett brev på posten, suget som nästan är värre än suget efter schweizernöt. Oftast stannar det vid fönstershopping eller låtsasinternetshopping kanske man ska kalla det, jag går in på websidor klickar på lägg i varukorg, sen lämnar jag sidan utan att betala och får därmed inga varor. Men ibland blir behovet av förändring och förnyelse lite för stort, jag vill liksom krypa ur bekvämlighetskalet och känna mig lite ny och fräsch, förstår ni hur jag menar? Idag är en sån dag, en jagvillslängaallabekvämmakläderochbaragåruntihögklackatochsnitzigakläderdag.
Får se om jag kan stanna vid låtsasshopping eller om den måste utföras på riktigt.

Klämde och kände på den här tunikan förra veckan blev inget köp men jag har inte glömt den, hmm ska jag klippa till??

Så är det den där leopardväskan som inte lämnar mina tankar i fred. Inte just den på bilden, en annan större variant är jag sugen på, men den får fortsätta stå på önskelistan. Längta är bra har jag hört.

Kanske får jag nöja mig med lite nytt till Mini, hon växer ju som tusan..



1 kommentar:

Sara Karlsson sa...

Tunikan var grymt snygg, jag skulle absolut gå på den. Passar bra i sommar i Bromma att bara glida runt i.