måndag 13 januari 2014

Blir jag möjligtvis yngre??

Så här, när man blir äldre får många sämre syn, finns det någon över typ 50 som inte har glasögon iallafall läsglasögon? Kanske generaliserar jag lite nu men jag kan faktiskt inte komma på någon. Kommer så väl ihåg när pappa började se lite sämre (förlåt pappa) bror och jag tyckte det var väldigt roligt och fråga om han ville att vi skulle hålla tidningen åt honom på andra sidan bordet eller kanske rent av stå med den ute i hallen, armarna hans räckte inte till liksom. För mig är alltså såndär åldersyn förknippad med att man får svårt att läsa på nära håll. Jag däremot har plötsligt fått svårt att läsa på långt håll, måste ha datorn riktigt nära för att kunna läsa och att läsa på tvn är nästan omöjligt. Eftersom det är tvärtemot "åldersynstecknet" måste det ju betyda  att jag blir yngre! Hmm så måste det va! Skämt åsido har hört att amning kan påverka synen, någon som har erfarenhet? Kommer det så snabbt som på en månad? Blir man närsynt? Får man "tillbaka" sin vanliga syn när man slutar eller är det glasögon from now on? 
Dags att boka synkontroll kanske.


Inga kommentarer: