måndag 28 oktober 2013

På mitt nattduksbord!

Dubbelt franskt, boken om hur fransmän uppfostrar sina barn och lite ögongodis från Celine mellan varven.
Boken rekommenderar jag om man tycker det är spännande att läsa om olika sätt att uppfostra. 
Jag läser och lyssnar lite här och lite där och blandar det med vad min egen magkänsla säger. Det jag läser extra noga i den här boken är deras sömnteorier (de flesta franska barn sover hela natten vid tre fyra månaders ålder) även om det inte funkar är det spännande att läsa och om maten, liten är som bekant inte super bra på varierad kost, vill inte göra om samma misstag med Mini.


Just nu passar den här tshirten in väldigt bra på liten. Det är mycket testa gränser, busa, knuffas, bråka om leksaker, hälla vatten över golvet, ja ni vet, klassisk 2 års trots antar jag. Bara att kämpa emot, sätta gränser, vägleda och inte tappa tålamodet, jo då men det funkar nästan alltid, NOT!

Inga kommentarer: