fredag 17 januari 2014

Karate kid

Iggy har aldrig direkt sovit i vår säng, ja jo nångång här och där men de gångerna kan jag räkna på en hand. Inte för att han inte får utan för att han helt enkelt inte vill och handen på hjärtat så sover ju ingen vidare bra om vi ska va alla i samma säng (fråga mina päron som hade både mig och bror i sin säng till iallafall jag fyllde tonåring). Nu är han dock inne i en period när han sover lite sämre, han är lite förkyld och så drömmer han massor ibland när jag ammar hör jag hur han gråter i sömnen, inte roligt. Inatt vaknade han och även att maken försökte med att de två skulle sova i gästsängen vilket är bättre med tanke på att Rio vaknar och äter iallafall en gång på natten, hon är dessutom ganska högljud när hon äter så gick det inte, han ville ha både mamma och pappa. Sagt och gjort, idag har både maken och jag djupmasserade kroppar i form av sparkar, skallningar och en och annan box. Denända som sovit som en kung är naturligtvis han. Så nu sitter han utvilad i soffan och kör en hårdrocks variant av wheels on the bus, OPEEEN AND SHUT, OPEN AND SHUUUT!!!! Skriker han med den värsta basröst han kan komma upp med..
Föräldrarna håller för öronen, hinkar kaffe och försöker packa ihop oss för en tur till den ekologiska marknaden i Safa park.
Där har ni oss denna fredagsmorgon!

Kan själv, de där skorna alltså. Herregud man får va glad att han tar av dem när han ska sova. Lukten eller snarare stanken gör att de snart får bo utanför dörren, så liten så ljuvliga dofter..

Inga kommentarer: